اختلالات خواب

ما بر آنیم تا شما را با اختلالات خواب و روشهای مقابله با آن آشنا کنیم

اختلالات خواب

ما بر آنیم تا شما را با اختلالات خواب و روشهای مقابله با آن آشنا کنیم

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ق.ظ

رزومه کوتاه دکتر صادق نیت

رزومه کوتاه دکتر صادق نیت


 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران 

 دبیر انجمن علمی پزشکی خواب ایران

      طی دوره آموزشی پزشکی خواب را در دانشگاه تورنتو در کشور کانادا

 مسِِئول کلینیک اختلالات خواب دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان های بهارلو و امام خمینی 

 مدیر برنامه فلوشیپ طب خواب دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1392 تا کنون

 سردبیری مجله علوم خواب  Journal of sleep sciences

 رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی

 عضو اکادمی طب خواب امریکا


مطب: گیشا ، خیابان پیروزی غربی (علیالی) ، پلاک 77 ، طبقه 5

تلفن:   231 230 88

          232 230 88

ویزیت:  شنبه ها و چهارشنبه ها 5 تا 7 عصر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۱۶
دکتر خسرو صادق نیت
چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۳ ب.ظ

میزان خواب مورد نیاز بدن شما چقدر است؟

میزان خواب مورد نیاز بدن شما چقدر است؟

آیا در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید؟  بی حوصله اید؟ آیا به اندازه ی کافی می خوابید؟

خواب کافی یکی ضرورت زندگیست. خواب ناکافی عملکرد مغز را با اختلال مواجه می سازد. محرومیت از خواب کافی بر روی تمرکز ، یادگیری ،کیفیت زندگی و کار،  بروز خطا و حادثه ، سلامت جسمی و روحی تاثیر منفی می گذارد.

 اگر می خواهید میزان خواب مورد نیاز بدن خود را محاسبه نمایید به روش ریر اقدام کنید(افراد شاغل این کار را در ایام تعطیل انجام دهند و یا از محل کار خود برای تاخیر احتمالی اجازه بگیرند :

1-      حداقل بک هفته زمان خواب و بیداری در اختبار بدنتان باشد و از زنگ ساعت و با داروی خواب اور استفاده نشود و کسی هم شما را از خواب بیدار نکند.(کسانی که دارو مصرف می کنند بدون هماهنگی با پزشک داروی خود را قطع نکنند)

2-      جدولی تهیه شود و در آن زمان به رخنخواب رفتن ، زمان تقریبی به خواب رقتن  و زمان بیدار شدن یادداشت شود.

3-      اگر طی روز هم خوابیدید  آنرا در قسمت مربوط به همان روز وارد کنید.

4-      طول مدت خواب هر شبانه روز را حساب کنید.

5-      ساعات محاسبه شده در 7 روز را محاسبه و  جمع کرده  سپس حاصل جمع را تقسیم بر 7 کنند.

6-      اگر این میزان کمتر از 7 ساعت است و طی روز احساس خواب الودگی می کنید احتمال وجود اختلال در خواب شما زیاد است.

7-      بزای اندازه گیری دقیقتر می توان از دستگاه اکتی گراف استفاده کرد. این دستگاه به اندازه ساعت مچی است.

8-      برای تعیین میزان خواب آلودگی طی روز و علل آن به عناوین مربوطه در سایت مراحعه شود.

9- کلینیک اختلالات خواب برای شناسایی علل خواب آلوگی طی روز و بی خوابی شبانه از پرسشنامه های استاندارد مثل EPWORTH SLEEPINESS SCALE  و INSOMNIA SEVERITY INDEX و تست های خواب به ویژه پلی سومنوگرافی و MSLT استفاده می کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۳
دکتر خسرو صادق نیت

روز جهانی خواب 2016

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۲۲:۲۸
دکتر خسرو صادق نیت
   کلینیک اختلالات خواب

   مطب دکتر صادق نیت : استاد دانشگاه تهران ،فلوشیپ اختلالات خواب  از دانشکاه تورنتو کانادا
   تهران - گیشا - خیابان پیروزی (علیالی) غربی پلاک 77 - طبقه 5     
  تلفن :     231 230 88
           232 230 88
          
  ویزیت:    شنبه ها وچهارشنبه ها ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر


در این مرکز انواع تست های خواب (پلی سومنوگرافی   Polysomnography)  از جمله موارد زیرانجام می شود:

پلی سومنوگرافی شبانه

تست تیتراسیون سی پپ (CPAP Titration) 

تست سنجش میزان خواب آلودگی   MULTIPLE SLEEP LATENCY TEST 

تست سنجش میزان توانایی بیدار  یا هوشیار ماندن  MAINTENANCE OF WAKEFULNESS TEST 

اکتی گرافی  ACTIGRAPHY 

درمان تخصصی بی خوابی   CBT-I


 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۴
دکتر خسرو صادق نیت
جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ب.ظ

سندرم پای بی قرار

 

سندرم پای بی قرار

 

آیا وقتی مدت زیادی می نشینید ،در ساق پاهای خود احساس ناخوشایندی مثل گزگز و مور مور پیدا می کنید که با حرکت دادن پا ها و یا راه رفتن بهبود یابد ( احساس بی قراری ) ؟

آیا این احساس شبها یه خصوص قبل از خواب بدتر می شود؟

 

چنانچه یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به این بیماری باشد، احتمال ابتلای بقیه افراد خانواده بیشتر خواهد بود.

 

سندرم پای بی قرار می تواند باعث مشکل در شروع خواب باشد و در برخی کیفیت خواب نیز کاهش می یابد.

 خواب آلودگی در روز  یکی از عوارض این بیماری می تواند باشد.

کاهش آهن خون می تواند عامل تشدید بیماری باشد.

این بیماری قابل درمان است



   درمان


- درمان علت زمیینه ای مثل کمی آهن خون ، نارسایی کلیه و ..


- کاهش استرس های طی روز


- پرهیز از دود سیگار و  و قلیان ( مستقیم یا عیر مستقیم)


پرهیز از مصرف ترکیبات دارای کافیین همچون قهوه حداقل 6 ساعت قبل از خواب


- حرکت دادن پاها وماساژ پاها و قرار دادن آنها در  آب گرم


- درمان دارویی:


داروهای مختلفی  برای درنات این بیماری وجود دارد که نیازمند معاینه پزشک و تجویز  وی خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۲۰:۵۳
دکتر خسرو صادق نیت
جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

اثر و اهمیت خواب رویا


❌  خواب رویا چه اثر و اهمیتی  دارد؟

❗️کاهش یا حذف خواب رویا باعث کاهش احساس سر حالی صبحگاهی می شود.

❗️خواب رویا نقش ویژه  برحافظه و قدرت تمرکزدر طی روز دارد.

❗️در خواب رویا عضلات بدن حالت فلج پیدا کرده و شل تر از دیگر مراحل خواب است.

❗️در برخی بیماری ها که حالت فلجی عضلات در خواب رویا رخ نمی دهد،فرد حین خواب حرکات غیر طبیعی  ازخود نشان می دهد.

@sleepandhealth

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۰۰
دکتر خسرو صادق نیت
جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۵ ق.ظ

چرا رویا می بینیم ⁉️

❌چرا رویا می بینیم ⁉️


❗️هر انسان در طول خواب شبانه ی خود به طور طبیعی 4 تا 5 بار  رویا می بیند.


❗️هر مرحله از خواب رویا حدود نیم ساعت طول می کشد و فاصله هر مرحله تا مرحله ی دیگر حدود یک ساعت تا یک ونیم ساعت  می باشد. 


❗️در خواب رویا، در حالی که پلکها بسته اند ، کره چشم به صورت واقعی و به سرعت حرکت می کند . گویا واقعا حوادث رویا را می بیند .


❗️ حرکات چشم از زیر پلک بسته قابل مشاهده است.


❗️غالب افراد رویاهای خود را به خاطر نمی آورند  و حتی به یاد نمی آورند که خواب  دیده اند و این موضوع طبیعی است.


❗️آخرین مرحله از خواب رویا ، حدود  صبح و حوالی بیداری رخ می دهد و معمولا طولانی تر از مراحل قبلی است .


❗️ بیداری از خواب رویا ،احتمال به خاطر ماندن رویا را افزایش می دهد و لذا رویا های نزدیک صبح بیشتر از دیگر مراحل خواب رویا به خاطر می ماند.

@sleepandhealth

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۴۵
دکتر خسرو صادق نیت
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۱۴ ب.ظ

خروپف خطرناک چیست⁉️

❌خروپف

خروپف خطرناک چیست⁉️


❗️خروپف مهمترین علامت بیماری بسیار خطرناکی به نام وقفه ی تنفسی حین خواب است.

❗️این بیماری در مردان به خصوص مردان چاق بسیار شایع است. 

❗️فرد مبتلا به طور طبیعی متوجه بیماری خود نمی شود چون وقفه های تنفسی و خروپف فقط حین خواب رخ می دهد و در صورت بیداری بلافاصله خروپف و قطع تنفس برطرف می شود

 

🚑خطر سکته مغزی و قلبی ،افزایش فشار خون،دیابت ،تصادفات مرگبار به علت خواب آلودگی ، ناتوانی جنسی ، زودرنجی و تحریک پذیری ، خشکی گلوی صبحگاهی و عدم لذت از خواب مهمترین عوارض این اختلال می باشد.

❗️این بیماری در زنان بعد از یائسگی به علت تغییرات هورمونی شیوع بالایی پیدا می کند.

🏥 این بیماری قابل درمان است و بهترین اقدام برای درمان صحیح،  تشخیص نوع و شدت ابتلا می باشد.


🛌 تنها و بهترین روش تشخیص وقفه تنفسی حین خواب  تست پلی سومنوگرافی  ( تست خواب استاندارد) می باشد.

@sleepandhealth

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۱۴
دکتر خسرو صادق نیت

آدرس مطب دکتر صادق نیت : استاد دانشگاه تهران ،فلوشیپ اختلالات خواب  از دانشکاه تورنتو کانادا

1-
تهران - گیشا - خیابان پیروزی (علیالی) غربی پلاک 77 - طبقه 5     
   تلفن :    231 230 88
 

در این مرکز انواع تست های خواب (پلی سومنوگرافی   Polysomnography)  از جمله پلی سومنوگرافی شبانه، تست تیتراسیوم سی پپ (CPAP Titration) ، MSLT تست شنجش میزان خواب آلودگی   MULTIPLE SLEEP LATANCY TEST و   MWT یا تست سنجش میزان توانایی بیدار  یا هوشیار ماندن  MAINTENANCE OF WAKEFULNESS TEST  و  اکتی گرافی  ACTIGRAPHY

درمان تخصصی بی خوابی   CBT-I


کلینیک اختلالات خواب

کلینیک اختلالات خواب کلیه خدمات تشخیصی درمانی را به بیمارانی که از انواع اختلالات خواب رنج می برند، ارائه می دهد.

این مرکز مجهز به آخرین تجهیزات علمی به منظور تشخیص و درمان انواع اختلالات خواب می باشد از جمله:

·دستگاه پلی سومنوگرافی استانداردجهت انواع تست های خواب از جمله PSG ، MSLT و MWT

·تجهیزاتCPAP Titration به منظور درمان صحیح وقفه های تنفسی حین خواب




کلینیک اختلالات خواب مرکز قلب تهران

این کلینیک در روزهای سه شنبه در ساختمان کلینیک ویژه مرکز قلب تهران دایر می باشد و خدمات درمانی را برای بیماران مبتلا به  انواع اختلالات خواب به خصوص وقفه تنفسی حین خواب ارائه می کند

تهران، کارگر شمالی، نبش بزرگراه جلال آل احمد تلفن: 88029600

 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۱۱
دکتر خسرو صادق نیت

 بی‌خوابی مشکلی است که کمتر کسی است آن را در طول زندگی‌اش تجربه نکرده باشد. گاهی اوقات این تجربه، ادامه پیدا می‌کند. آنقدر آزاردهنده می‌شود که حالمان را خراب می‌کند. حتما در اطرافیانتان دیده‌اید، افرادی که در طول روز مدام چرت می‌زنند یا تا سرشان به بالش نرسیده صدای خروپفشان گوش عالم را پر می‌کند. وقتی بی‌خوابی و کم‌خوابیدن و بقیه مشکلات مربوط به خواب سراغمان می‌آید، ناخودآگاه انواع قرص‌های خواب‌ و آرام‌بخش را در ذهنمان ردیف می‌‌کنیم و اگر هم اهل دارو و دوا نباشیم جوشانده‌های گیاهی مانند گل‌گاوزبان توصیه ی قدیمی تر ها .به ما خواهد بود. به هر حال کمتر کسی است که برای مشکلات خوابش به پزشک مراجعه کند، غافل از اینکه بسیاری از بیماری‌ها به وضعیت خواب ما مربوط می‌‌شوند و کلینیک‌های خواب این مشکلات را بررسی می‌کنند.برای آنکه اطلاعات بیشتری در مورد  کلینیک خواب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۹